這週的聽音樂學英文要來介紹Mindy Gledhill2010年《Anchor》專輯,曲風清新而溫暖,多屬溫馨小品。


而其中《All About Your Heart》一曲最令人驚豔。


不妨就來聽聽這首歌吧!!!!




I don't mind your odd behavior
我不在意你奇怪的行為
It's the very thing I love
那正是我所愛的
If you were an ice cream flavor
如果你是一種冰淇淋的口味
You would be my favorite one 
你會是我最愛的一種


My imagination sees you
在我的想像中
Like a painting by Van Gogh
你像是一幅梵谷的畫
Starry nights and bright sunflowers 
群星閃爍的夜晚和明亮的向日葵
Follow you where you may go
跟隨你的腳步


Oh, I loved you from the start
哦,我從一開始就愛你
In every single way 
不管是哪一方面
And more each passing day 
並隨著一天天加深
You are brighter than the stars 
你比星辰更明亮
Believe me when I say 
相信我的話
It's not about your scars 
不是因為你的傷痕
It's all about your heart 
而是因為你的心


You are a butterfly held captive 
你是一隻被束縛的蝴蝶
Small and safe in your cocoon 
小小的,安全的,在你的繭中
Go on you can take your time 
慢慢等待著破繭而出
Time is said to heal all wounds 
時間會癒合所有的傷口

Chorus
I loved you from the start  
我從一開始就愛你
In every single way 
不管是哪一方面
And more each passing day 
並隨著一天天加深
You are brighter than the stars 
你比星辰更明亮
Believe me when I say 
相信我的話
It's not about your scars 
不是因為你的傷痕
It's all about your heart 
而是因為你的心
Like a lock without a key  
像是沒有鑰匙的鎖
Like a mystery without a clue
像是沒有線索的迷題
There is no me if I cannot have you
如果沒有你,那就沒有我


Chorus
I loved you from the start 
我從一開始就愛你
In every single way 
不管是哪一方面
And more each passing day 
並隨著一天天加深
You are brighter than the stars 
你比星辰更明亮
Believe me when I say 
相信我的話
It's not about your scars 
不是因為你的傷痕
It's all about your heart  
而是因為你的

 


 

 菁英教育上海托福培训上海雅思培训遊學托福多益雅思全民英檢TOEFLTOEICIELTSGEPTSAT上海SAT培训上海SSAT培训日本打工度假日文補習班菁英排課系統

arrow
arrow

    菁英桃園校 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()