小編這次來分享英文歌曲103

Born this way

相信這首歌大家都耳熟能詳,  
Lady Gaga即將來台開演唱會,各位學員們有沒有一同去朝聖呢??

接下來讓我們來看看歌詞內容吧!!1399399726.gif   


Born This Way 


Written by  Lady Gaga

Produced by Lady Gaga, Fernando Garibay, DJ White Shadow

Mixed and engineered by  David Russel



It doesn’t matter if you love him, or capital H-I-M

不管你究竟是愛上了他 或是敬仰大寫的 那-個-"祂"

Just put your paws up

小怪獸們 只管揮舞起你的爪子吧

cause you were Born This Way, Baby

因為你天生就是這樣 我的寶貝



My mama told me when I was young

小時候 我媽媽告訴我

We are all born superstars

我們都是天生的巨星


She rolled my hair and put my lipstick on

她捲起了我的頭髮 為我塗上了口紅

In the glass of her boudoir

就在她起居室裡的梳妝台前


“There’s nothing wrong with lovin’ who you are”

"愛你真正的自己'並沒有錯"

She said, “‘Cause he made you perfect, babe”

她說著 "因為祂把你造得如此地完美 寶貝"



“So hold your head up girl and you’ll go far,

"所以女孩抬頭挺胸 走向那康莊大道

Listen to me when I say”

聽我說著"


I’m beautiful in my way

做我自己是如此的美麗

Cause God makes no mistakes

上天從未錯造任何一件事物

I’m on the right track baby

我正前行在最正確的軌道上,寶貝

I was Born This Way

我,天生如此!



Don’t hide yourself in regret

別隱藏自己而有了遺憾

Just love yourself and you’re set

只要愛你自己就不會有混亂

I’m on the right track baby

我正前行在最正確的軌道上,寶貝

I was Born This Way

我,天生如此!




Ooo there ain’t no other way

噢,並不是說沒有別的路可走

Baby I was born this way

但是,寶貝,這才是我天生就要走的路

Baby I was born this way

寶貝,我天生如此!

Ooo there ain’t no other way

噢,並不是說只有這一條路可走

Baby I was born this way

寶貝,我天生(就應該這樣)

Right track baby

寶貝,我正前行於正確的路上啊

I was born this way

我,天生如此!



Don’t be a drag – just be a queen

別退縮成了乏味的人 繼續作你魅力四射的王

Don’t be a drag – just be a queen

別退縮成了乏味的人 繼續作你魅力四射的王

Don’t be a drag – just be a queen

別退縮成了乏味的人 繼續作你魅力四射的王

Don’t be!

別退縮了!




Give yourself prudence

讓自己深謀遠慮些

And love your friends

愛你身邊的朋友們

Subway kid, rejoice your truth

都市男孩 歡慶你真實的自己吧

In the religion of the insecure

我深信不疑 世事皆是無法斷定、難以預料的

I must be myself, respect my youth

所以,我更要做我自己,尊重自己的青春



A different lover is not a sin

擁有一個與眾不同的戀人,並不是什麼原罪

Believe capital H-I-M (hey hey hey)

要相信包容各種愛的祂 (hey hey hey)

I love my life I love this record and

我愛我的生活。我愛這首歌,還有

Mi amore vole fe yah (love needs faith)

愛 是需要信念的阿 (義)








Don’t hide yourself in regret

不要將自己掩埋在懊悔和遺憾之中

Just love yourself and you’re set

只要愛你自己就不會有混亂

I’m on the right track baby

走在歸屬自己的正道上,親愛的

I was Born This Way

我,天生如此!



[POST-CHORUS] 後副歌

Ooo there ain’t no other way

噢 這樣才是真正的我

Baby I was born this way

寶貝 我天生就是這樣

Baby I was born this way

寶貝 我天生就是這樣

Ooo there ain’t no other way

噢 這樣才是真正的我

Baby I was born-

寶貝 我天生

I’m on the right track baby

走在歸屬自己的正道上

I was born this way

親愛的寶貝我天生就是這樣



[BRIDGE] 橋段

Don’t be a drag, just be a queen

別退縮成了乏味的人 繼續作你魅力四射的王

Whether you’re broke or evergreen

不管你一文不名 還是永保成功

You’re black, white, beige, chola descent

不論你的血統是黑白黃 或拉丁

You’re lebanese, you’re orient

不管你是黎巴嫩人 還是東方人

Whether life’s disabilities

不論生命中的種種缺陷

Left you outcast, bullied, or teased

是否使你被排擠 被霸凌或嘲笑

Rejoice and love yourself today

在當下,愛自己,並且為自己而歡呼喝彩

Cause baby you were born this way

我的寶貝 因為你天生如此



No matter gay, straight, or bi,

無論是男同性戀 異性戀 還是雙性戀

Lesbian, transgendered life

女同性戀, 或者是變性人

I’m on the right track baby

我們都可以走上屬於自己的正確的道路

I was born to survive

我天生就有通過這條路而生存的權利

No matter black, white or beige

無論是黑皮膚 白種人 還是黃種人

Chola or orient made

無論你來自南美洲還是亞洲

I’m on the right track baby

我們都能找到自己的路,寶貝

I was born to be brave

我天生如此,這是上帝賦予我的勇氣



[CHORUS] 副歌

I’m beautiful in my way

我以我獨特的方式美麗著

Cause God makes no mistakes

因為上帝從來沒有過錯誤的時候

I’m on the right track baby

我正前行在最正確的軌道上,寶貝

I was Born This Way

我,天生如此!



Don’t hide yourself in regret

不要將自己掩埋在懊悔和遺憾之中

Just love yourself and you’re set

去學會愛上你自己,你是那麼的完美

I’m on the right track baby

我正前行在最適合的軌道上,寶貝

I was Born This Way

我,天生如此!



[POST-CHORUS] 後副歌

Ooo there ain’t no other way

噢 這樣才是真正的我

Baby I was born this way

寶貝 我天生就是這樣

Baby I was born this way

寶貝 我天生就是這樣

Ooo there ain’t no other way

噢 這樣才是真正的我

Baby I was born this way

寶貝 我天生就是這樣

I’m on the right track baby

走在歸屬自己的正道上

I was born this way

親愛的寶貝我天生就是這樣



[OUTRO/REFRAIN] 結尾副歌

I was born this way hey!

我天生就是這樣 嘿!

I was born this way hey!

我天生就是這樣 嘿!

I’m on the right track baby

走在正確的路上 寶貝

I was born this way hey!

我天生就是這樣 嘿!




Same DNA

But Born This Way...




菁英教育上海托福培训上海雅思培训遊學托福多益雅思全民英檢TOEFLTOEICIELTSGEPTSAT上海SAT培训上海SSAT培训日本打工度假日語補習班菁英排課系統 

arrow
arrow

    菁英桃園校 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()